top of page

VEELGESTELDE VRAGEN

OPENINGSUREN
INTREK IN DE UNIT

Wat zijn de openingsuren ?
Alle dagen van 6h00 tot 23h00.

Zijn jullie open in het weekend ?
Alle dagen van 6h00 tot 23h00.
Kan ik in mijn unit wanneer ik het wil ?
Op vraag kunnen de uren aangepast worden.
Is er mogelijkheid om buiten de uren in de unit te geraken ?
Op aanvraag.

 

Kan ik vandaag verhuizen ?
Na ondertekening en betaling van waarborg en eerste maand huur en overhandiging van toegangscode en slot kan u direct beschikken over de ruimte.
Wat zijn de minima en maximale duur van de verschillende units ?
1 maand
Moet ik ter plaatse zijn bij de intrek in de unit ?
Ja
Moet ik ter plaatse zijn als de verhuisfirma de goederen levert ?
Ja of een persoon door u aangewezen.
Hoe laat moet ik aanwezig zijn voor de intrek in de unit ?
Op afspraak.


 

Kan ik voor 1 dag huren ?
Neen.
Hoe verleng ik mijn huurcontract ?
Automatisch indien geen tegenbericht.
Wat is de minimum huurperiode ?
1 maand.


 

DUUR VAN HET VERBLIJF IN DE UNIT
VERTREK UIT DE UNIT

Hoe kan ik opzeggen ?
Schriftelijke opzegging : per email of aangetekend schrijven.
De opzegging moet uw naam, nummer opslagruimte en datum van opzegging bevatten. De opzeg moet 1maand op voorhand binnen zijn.
Moet ik de unit poetsen ?
Ja. De unit dient zich in dezelfde staat te bevinden als bij ontvangst.
Hoelang op voorhand moet ik de opzeg doen ?
1 maand.
Hoe annuleer ik de reservatie ?
Per mail, aangetekend schrijven.
Wat gebeurt er als ik geen opzeg geef ?
Dat blijft de unit verhuurt en dient u de huur te betalen.
Wanneer krijg ik de borg teruggestort ?
De borg wordt teruggestort op het einde van het huurcontract mits er geen gebreken zijn vastgesteld. Het terugstorten gebeurt binnen de maand.

 

Kan ik altijd in de unit ?
Alle dagen van 6h00 tot 23h00
Mag ik andere personen toegang geven tot mijn unit ?
Ja maar op eigen risico.
Jullie kunnen best de namen doorgeven van diegenen die eventueel toegang krijgen tot de unit.
Kan ik elektriciteit hebben ?
Enkel de buiten-units hebben mogelijkheid om elektriciteit te gebruiken. De installatie van elektrische apparaten moet goedgekeurd worden door de storemanager.



 

TOEGANG TOT DE UNIT

Moet ik de goederen apart verzekeren ?

De goederen zijn door ons niet verzekerd.
Zit in de huurprijs verzekering inbegrepen ?
Neen.
Hoe gedetailleerd moet de inventaris voor de verzekering zijn ?

Af te spreken met jullie verzekeraar.
Wat dekt de verzekering ?
Af te spreken met jullie verzekeraar.
Moet ik een inventaris maken ?
Af te spreken met jullie verzekeraar.
 

VERZEKERING

Moet ik borg betalen ?
Ja, iedereen moet borg betalen. Het bedrag is afhankelijk van de grootte van de unit. Buiten units moeten 50 euro extra borg betalen voor de sleutel. Het bedrag is het equivalent van een maandhuur (btw inbegrepen). Het bedrag wordt volledig teruggestort op de einde van de huurperiode mits er geen beschadiging is na vertrek.
Hebben jullie een volledige prijslijst ?
We hebben geen volledige prijslijst maar op aanvraag kunnen prijzen bekomen worden.
Hoe annuleer ik mijn reservatie ?
Stuur een email naar ons email adres : info@selfstoragehellings.be
Hoe worden de goederen verzekerd ?
Goederen moeten door jullie zelf verzekerd worden.
Wat zijn de openings- toegangsuren ?
De toegangsuren zijn iedere dag van 6h00 tot 23h00.
Wat moet ik doen als ik wil vertrekken ?
Indien u de huur wenst op te zeggen moet dit gebeuren per mail of aangetekend schrijven 1 maand voor het vertrek. De unit dient zich in dezelfde staat te bevinden als hij was bij ontvangst.
Welke documenten heb ik nodig om een contract af te sluiten?
Particuliere klanten brengen hun geldige Belgische identiteitskaart mee.
Business klanten hebben een Belgische identiteitskaart en btw-nummer nodig. Indien het niet de eigenaar van het bedrijf zelf is die de huur komt afsluiten hadden wij graag een brief van het bedrijf ondertekent door de eigenaar die toelaat dat u het contract afsluit met Selfstorage Hellings Bree.
Wat is inbegrepen in de verhuurprijs ?
In de huurprijs is enkel de storage voorzien.
Hebben jullie transportkarren / transpallet ter beschikking ?
 Ja.
Wat is het noodnummer dat ik kan bellen ?
In geval van nood : 112
Kan ik online inchecken ?
Neen.
Wat is de temperatuur in de gebouwen?
Minimum 5 graden.    
Zijn er toiletten in de gebouwen ?
 Ja. Aan de receptie
Hoe kan ik betalen ?
Per overschrijving of contant
Kan je me helpen met het regelen van transport ?
 Ja.
Kan ik in mijn unit wanneer ik dat wil ?
Alle dagen tussen 6h00 en 23h00
Kan ik ten allen tijde goederen toevoegen in mijn unit ?
 Ja.
Kan ik van grootte veranderen wanneer ik wil ?
 Ja – na afspraak met de storemanager
Als ik de foute grootte boek kan ik dan veranderen ?
 Ja.
Wat zijn de afmetingen van de opslagruimtes ?
Zie bijgevoegd plan op de site.
Hoe hoog zijn de opslagruimtes ?
Binnen units 3m00
Buiten units 3m50.
Hebben jullie een sleutel van mijn unit indien nodig ?
Ja enkel in noodgevallen en na afspraak – kostprijs 10 euro per interventie.

 

TOP VRAGEN
AANGEBODEN DIENSTEN

Wat is de temperatuur in de units ?
Minimum 5 graden.
Kunnen jullie goederen verwijderen die wij niet meer willen ?`
Neen.
Kunnen jullie zorgen voor transport ?
Wij kunnen jullie adressen bezorgen van transport firma’s waarmee wij werken.
Kan ik tot mijn unit rijden ?
Buiten units : Ja
Binnen units : neen
Kan ik meer dan 1 unit huren ?
Ja.
Kunnen jullie goederen in ontvangst nemen in mijn plaats ?
Gelieve de storemanager te contacteren voor noodgevallen.
Hebben jullie een fax, printer, kopieerapparaat ter beschikking ?
Neen.
Kunnen jullie op temperatuur wijn stokkeren ?
Neen.

 

Kan ik werken in mijn unit ?
Neen.
Mag ik mijn bureau houden in mijn unit ?
Enkel de buitenunits hebben stroom.
Voor meer informatie afspreken met de storemanager.
Mag ik een caravan, boot,  mobiel home stallen ?

Ja.
Kan ik een diepvries, frigo in mijn unit plaatsen ?
Op aanvraag.
Kan ik voedsel in mijn unit stokkeren ?
Enkel als het om blikvoeding etc gaat die niet kan slecht worden.
Kan ik mijn unit gebruiken als werkplaats ?
Neen
Is er iets wat ik helemaal niet maar stokkeren ?
Volgende mag je niet stokkeren : etenswaren of producten die slecht kunnen worden. Planten, vogels, vissen en andere dieren.
Geen ontvlambare producten, olie, dissolvanten, vuurwerk, vuurwapens, munitie, toxische producten. Geen producten die geur verspreiden, illegale producten. Geen afval. Geen dure producten zoals wijnen, antiek, postzegels, geld, kunst. Geen asbesthoudende producten.

 

WAT MAG IK STOKKEREN
VEILIGHEID
BETALING

Hoe kan ik betalen ?
Per overschrijving of contant.
Wanneer moet ik betalen ?
Zie contract.
Kan ik contant betalen ?
Ja.
Kan ik online betalen ?
online per overschrijving
Kunnen we de betaaldatum zelf bepalen ?
Neen.     
Moet ik een waarborg betalen ?
 Ja.
Ik heb mijn factuur niet betaald mag ik toch in mijn unit ?
Neen.
Unit wordt geblokkeerd 1 week na de eerste aanmaning.
Na wanbetaling van 60 dagen worden de goederen verwijderd. Op kosten van de huurder worden ze teruggestuurd naar het adres dat vermeld staat in het contract.
Wanneer begin ik met betalen ?
Bij de ondertekening van het contract.


 

Hoe veilig staan mijn goederen ?
Camerabeveiliging is aanwezig in de gangen en buiten.
Vuurdetectors hangen in het ganse gebouw.
Wat gebeurt er als ik mijn sleutel en toegangscode verlies ?
Best contact opnemen met de storemanager. Iedere interventie kost 10 euro.

 

PRIJZEN

Heb je een volledige prijslijst van de units ?
Neen. Voor prijzen stuur je best een email of bel je de storemanager.
Wat is allemaal inbegrepen in die prijs ?
Het stallen van het materiaal.
Toegangscode voor de unit.
Slot moet aangekocht worden : 13 euro.
Betaal ik stroom ?
Alle buiten units zijn voorzien van stroom.
Stroomkosten worden halfjaarlijks- en of einde contract afgerekend aan 0.30 euro per Kw.

 

INPAKMATERIAAL
ALGEMENE VRAGEN

Kunnen jullie dozen leveren ?
Neen
Kan ik inpakmateriaal bij jullie ter plaatse kopen ?
Neen
Mag ik mijn eigen inpakmateriaal gebruiken ?
 Ja
Hoeveel gewicht kunnen de dozen dragen ?
Het gewicht hangt af van de grootte van de doos. U moet ook weten wat u kan heffen ? Best is boeken in kleine dozen te stapelen en grote dozen te voorzien voor lichter materiaal. Zorg voor voldoende plakband om de dozen stevig te maken.

 

Mag ik klanten meebrengen naar de unit ?
Ja op eigen risico.
Kan ik BTW terugvorderen ?
Ja enkel voor bedrijven.
Moet ik administratie- registratiekosten betalen ?
Neen.
Moeten mijn goederen in dozen gestockeerd worden ?
Neen.
Hoe werkt Selfstorage Hellings Bree ?
Zie stappenplan
Hoe lang op voorhand moet ik een unit reserveren ?
Afhankelijk van de vrije ruimtes. Contacteer de storemanager :
 0032 496 57 2090 of 0032 496 57 2000
Hoe lang kan ik een unit huren ?
Minimum 1 maand
Ik ben mijn unit-nummer vergeten ?
Bellen naar  :
0032 496 57 2090 of 0032 496 57 2000
Kan mijn unit ten allen tijde gecontroleerd worden ?
Ja. Op regelmatige tijdstippen worden de units gecontroleerd.

 

Zijn er toiletten op de site ?
Ja. Aan de ingang aan de receptie staat een buiten wc ter beschikking.
Kan ik zelf gebruik maken van een heftruck ?
Neen.
Hebben jullie een heftruck ?
Ja. De heftruck kan ter beschikking gesteld worden met chauffeur. Contacteer de storemanager voor de tarieven.
Kan ik op de site parkeren ?
 Ja.
Kan u transport – verhuisfirma’s aanbieden ?
 Ja.
Staan er in sommige units rekken ?
Neen maar ze zijn te verkrijgen op bestelling. Bestelde rekken worden gefactureerd.
Is er elektriciteit in de units ?
Enkel voor de buiten units.
Indien u apparaten wenst  aan te sluiten moet dit eerst goedgekeurd worden met de storemanager. Sommige apparaten kunnen geweigerd worden : bvb : verwarmingstoestellen / geluidsinstallaties
Is er licht in de units ?
Ja.
Het licht gaat automatisch aan en uit na een bepaalde tijd.
Hebben jullie dranken ter beschikking ?
Neen.
Is er iemand ter plaatse om me te helpen verhuizen ?
Neen. Maar er kan wel gevraagd worden naar een chauffeur met heftruck.  Voor tarieven de storemanager contacteren.
Waar moet ik met mijn afval naartoe ?
Afval MOET door de klant meegenomen worden. Er mag niets op de site achtergelaten worden.

 

FACILITEITEN

Is het mogelijk korting te krijgen bij betaling op voorhand ?

Neen.
Kan ik studentenkorting krijgen ?
Neen.
Krijg ik korting als ik een klant aanbreng ?
Neen.

 

KORTINGEN
  • Om ervoor te zorgen dat alleen u toegang heeft tot uw opslagruimte maakt u gebruik van een slot. Deze moet u bij ons kopen. Indien u toch een eigen slot gebruikt moeten wij een dubbel hebben van de sleutel !



 

ANDERE NUTTIGE INFORMATIE
bottom of page